Databeskyttelseserklæring for Naabjerg.dk
Denne databeskyttelseserklæring gælder for indsamling og brug af personoplysninger på naabjerg.dk.
Her finder du informationer, bl.a. om hvilke personoplysninger der indsamles, hvad de bruges til og hvilke rettigheder du har. Naabjerg.dk er ansvarlige for behandlingen og kan til enhver tid kontaktes, hvis du har spørgsmål. Du finder kontaktinformationer her
Hvilke personoplysninger behandler vi?
Når du skal handle på hjemmesiden, skal du i mange tilfælde opgive følgende oplysninger:
- Navn
- Telefonnummer
- E-mailadresse
- Kortoplysninger
- Leveringsadresse
Registreringen af disse oplysninger er en forudsætning for, at købet kan gennemføres. I forbindelse med køb og henvendelser vil vi også gemme:
- Købshistorik, bl.a. hvilken type vare eller tjeneste du har købt, og hvornår du købte dem
- Servicestatus, servicehistorik, returneringer, reklamationer, reparationer
Hvis du har oprettet en brugerprofil på hjemmesiden, kan du vælge at logge på med dit brugernavn og din adgangskode, når du skal handle på hjemmesiden. Køb af enkelte produkter kræver, at du logger på.
Vi bruger såkaldte cookies og lignende teknologier, som genererer oplysninger, vi bruger til at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden og til andre analytiske og statistiske formål. Disse oplysninger benyttes på et aggregeret niveau, men enkelte oplysninger vil kunne betragtes som personoplysninger på indsamlingstidspunktet, såsom din IP-adresse. Informationsindsamling ved hjælp af cookies er beskrevet mere udførligt i kapitel 4 nedenfor.
Grundlag for at behandle personoplysninger
Loven om personoplysninger begrænser adgangen til at behandle personoplysninger ved at angive, hvad der skal anses som legitime årsager til at indhente og bruge personoplysninger (“Behandlingsgrundlag”). Reglerne om Behandlingsgrundlag betyder, at det er muligt at behandle personoplysninger, når det er nødvendigt for at opfylde en aftale med den person, hvis personoplysninger bliver behandlet. Vores aftale med dig er vores primære Behandlingsgrundlag.
Desuden baserer vi dele af behandlingen på dit samtykke. Samtykke indhentes ved markedsføringshenvendelser, brugerundersøgelser, kampagner osv.
Enkelte behandlinger er baseret på en interesseafvejning, f.eks. analyse og videreudvikling af vores tjenester og hjemmesiden, hvor vores legitime interesse forbundet med brugen af oplysningerne vejer tungere end eventuelle ulemper for den enkelte kunde.
Hvad bruger vi dine personoplysninger til?
Vi anvender dine personoplysninger til følgende:
- Opfyldelse af vores salgsrelaterede forpligtelser: Det omfatter opfyldelse af vores forpligtelser over for dig som kunde, herunder levering, relevant service, kundeopfølgning og besvarelse af spørgsmål samt opfyldelse af vores forpligtelser i henhold til gældende lov.
- Relevante råd samt tilbud til dig om opfølgning og tilbud: Vi vil benytte dine personoplysninger til at give dig relevante råd, opfølgning og tilbud på produkter og tjenester relateret til det, du allerede har købt hos os.
- Oprette kundeprofil: Vi vil kunne oprette en kundeprofil baseret på købshistorik og tilgængelige oplysninger som grundlag for nyhedsbreve, produktinformationer, tilpasset markedsføring og købsanalyser.
- Administration af brugerprofiler: Vi har adgang til din brugerprofil for at kunne administrere dine kontaktoplysninger og eventuelle samtykker til at modtage vores nyhedsbrev, deltagelse i kampagner eller lignende.
- Hvis du kontakter os via kundeservice: Afhængig af hvad henvendelsen drejer sig om, og hvordan du kontakter os, vil vi have behov for at vide, hvem du er, hvilket produkt du har købt, din adresse eller dit telefonnummer. Vi vil indhente de oplysninger, vi skal bruge for at hjælpe dig.
- Reklamationer og reparationer: Hvis du reklamerer en vare eller beder os om at foretage reparation eller omlevering, skal vi bruge dine kontaktoplysninger for at kunne registrere reklamationen og gennemføre reparation eller omlevering.
- Videreudvikling af tjenester og sikker drift: For at kunne videreudvikle vores tjenester og drive hjemmesiden på en god og forsvarlig måde er vi bl.a. afhængige af at kunne producere statistik om sådan noget som trafik, køb og adfærd på hjemmesiden. Vi vil også kunne få brug for at få viden om svindel og at træffe foranstaltninger for at forhindre dette. Til disse formål vil vi så vidt muligt basere os på aggregerede data.
Hvem får adgang til dine personoplysninger?
I enkelte tilfælde får andre virksomheder adgang til dine personoplysninger:
- Offentlige myndigheder: Dine personoplysninger kan i særlige tilfælde blive udleveret til relevante offentlige myndigheder. En sådan udlevering vil kun finde sted, hvis vi er pålagt dette i henhold til gældende love og regler.
Brug af cookies osv.
Vi benytter såkaldte cookies eller informationskapsler for at forbedre brugeroplevelsen på hjemmesiden. En cookie er en tekstfil, som gemmes i din browsers interne hukommelse, når du besøger eller har interaktion med en webside.
Du kan forhindre, at vi gemmer sådanne cookies i din browser. De fleste moderne browsere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera osv.) er indstillet til at acceptere cookies automatisk, men du kan vælge selv at ændre indstillingerne, så cookies ikke bliver accepteret. Ulempen ved at deaktivere cookies i din browser er, at hjemmesiden ikke vil fungere optimalt. Det skyldes, at formålet med de fleste cookies, vi benytter, er at sørge for netop funktionalitet på hjemmesiden, som f.eks. at hjemmesiden kan huske, hvad du har lagt i din indkøbskurv.
Vi benytter også andre værktøjer end cookies til at indhente informationer om din IP-adresse, hvilken type browser du bruger, din bredbåndsleverandør, dit operativsystem, dato og tidspunkt for dit besøg på hjemmesiden samt data om, hvordan du navigerer på siden.
Disse informationer bruger vi til at analysere trends, så vi kan gøre hjemmesiden mere brugervenlig.
Sletning
Naaberg.dk sletter dine oplysninger i overensstemmelse med de gældende lovkrav. Oplysninger om køb vil som hovedregel blive slettet, når der ikke længere er behov for at gemme oplysningerne for at besvare kundehenvendelser og reklamationer, medmindre vi skal bruge oplysningerne til andre lovlige formål. Regnskabsloven og anden lovgivning kan i nogle tilfælde pålægge os at gemme visse typer informationer i længere tid.
I stedet for at slette personoplysningerne, kan det i nogle tilfælde være hensigtsmæssigt at anonymisere personoplysningerne. Med anonymisering menes, at alle identificerende eller potentielt identificerende kendetegn fjernes fra de datasæt, der gemmes.
Dine rettigheder
NAABJERG – Danish Fur værdsætter din feedback. Her kan du se, hvilke rettigheder du til enhver tid har, og som du kan gøre gældende ved at kontakte os her.
- Trække samtykke tilbage: Hvis du har givet dit samtykke til at modtage henvendelser fra os om tilbud på vores varer, kan du når som helst trække dette samtykke tilbage. Vi har gjort det sådan, at du nemt kan framelde dig denne type henvendelser i hver kampagne fra os. Samtykke kan også trækkes tilbage ved at kontakte vores kundeservice.
- Bede om indsigt: Du har ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig.
- Bede om berigtigelse eller sletning: Du kan også bede os om at rette forkerte oplysninger, vi har om dig, eller bede os om at slette dine personoplysninger. Vi vil så vidt muligt imødekomme en forespørgsel om at slette personoplysninger, men vi kan ikke gøre dette, hvis der er tungtvejende grunde til ikke at slette dem, f.eks. at vi skal gemme oplysningerne af dokumentationshensyn. Mange oplysninger kan du slette selv. Eksempelvis kan du til enhver tid slette din e-mail tilmeldelse hos os.
- Klage til tilsynsmyndighederne: Hvis du er uenig i den måde, vi behandler dine personoplysninger på, kan du indsende en klage til Datatilsynet.
Ændringer
Vi kan foretage ændringer i denne databeskyttelseserklæring, f.eks. som følge af at vi foretager ændringer i hjemmesidens layout eller funktioner. Hvis vi foretager væsentlige ændringer, vil vi informere om dette på hjemmesiden